Kabin bagajına ücret gelebilir

AB, Yolcu Haklarını Yeniden Düzenlemeye Hazırlanıyor

Avrupa Birliği, uçuşlarda el bagajı ücretleri ve gecikme tazminatlarını içeren mevcut yolcu haklarını gözden geçirme kararı aldı. AB büyükelçileri, Brüksel’de gerçekleşecek toplantıda önemli değişiklikleri masaya yatıracaklar. Havacılık sektöründeki bu yenilikler, tüketicileri ve havayollarını yakından ilgilendiriyor.

El Bagajında Ücret Alınabilir

Avrupa genelinde pek çok düşük maliyetli havayolu, el bagajı için ayrı bir ücret talep etmeye başladı. Bu durum, tüketici hakları savunucuları ile havayolu şirketleri arasında büyük bir tartışma yaratmış durumda. Avrupa Tüketici Örgütü (BEUC), el bagajının bilet fiyatına dahil olması gerektiğini savunarak yasal açıklık talep ediyor.

Yeni teklif, sadece koltuğun altına sığacak küçük çantaların ücretsiz taşınması ve daha büyük el bagajları için ek ücret talep edilmesini öngörüyor. AB Konseyi Dönem Başkanı olan Polonya, kişisel eşyaların boyutlarını standart hale getirerek hem yolcular hem de havayolları için netlik sağlamayı hedefliyor.

İspanya’dan Ceza Keşmişti

Geçen yıl İspanya, el bagajı için yasa dışı bir şekilde alınan ücretler nedeniyle beş havayolu şirketine toplamda 179 milyon euro ceza kesmişti. Bu ceza kararlarının ardından, AB genelinde bagaj politikaları daha sıkı bir şekilde denetlenmeye başlandı.

Gecikme Tazminatı

AB, 2004 yılına tarihlenen uçuş gecikme tazminat yönetmeliğini de gözden geçiriyor. Mevcut düzenlemelere göre, 3 saatten fazla geciken yolcular belirli bir tazminat hakkına sahip. Ancak yeni öneri bu süreyi 4 saate çıkarmayı planlıyor. Bazı uzun mesafeli uçuşlarda ise gecikmeye bağlı tazminat hakkı 6 ila 9 saat arasında sınırlanabilir.

Havayolu şirketleri bu değişikliği destekliyor. Avrupa Havayolları Derneği (A4E), daha uzun sürelerin şirketlere alternatif uçak ve mürettebat ayarlamak için zaman sağlayacağını düşünüyor.

Tüketici Derneklerinden Tepki

BEUC avukatı Steven Berger, “Yeni düzenleme milyonlarca yolcuyu tazminat haklarından mahrum bırakabilir. Eğer bu metin Parlamento’da onaylanırsa, Avrupalı tüketiciler için ciddi bir kayıp olabilir” şeklinde açıklamalarda bulundu.

Konsey içinde henüz bir uzlaşı sağlanmış değil. Almanya ve İspanya gibi ülkeler, tazminat eşiğinin artırılması fikrine karşı çıkıyor. Bu nedenle, düzenleme sürecinin akıbeti büyük ölçüde yapılacak siyasi müzakerelere bağlı.

Hangi Değişiklikler Bekleniyor?

  • El Bagajı politikalarının AB genelinde standartlaştırılması
  • Sadece koltuğun altına sığabilen bagajların ücretsiz olması
  • Tazminat eşiğinin 3 saatten 4 veya 5 saate çıkarılması
  • Gecikmeye bağlı tazminatın mesafeye göre kademelendirilmesi

AB Konseyi’ndeki oylama sonrası alınacak kararlar, Avrupa Parlamentosu ile görüşmelere geçecek. Eğer Konsey’de anlaşma sağlanamazsa, reform paketi tamamen rafa kalkabilir.

Related Posts

2 ödeme kuruluşuna faaliyet izni verildi

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasınca (TCMB), MPS Ödeme Kuruluşu AŞ’ye ödeme kuruluşu olarak, Junomoney Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri AŞ’ye elektronik para kuruluşu olarak faaliyet izni verildi.

SGK uzmanı en düşük emekli maaşı için net rakam verdi

Dünya Gazetesi yazarı Özgür Erdursun, 2025 yılı için yapılan enflasyon açıklamaları ışığında, Temmuz ayında en düşük emekli maaşlarının 16 bin 818 TL seviyesinde olacağını öngörüyor. 7 Nisan’da kaleme aldığı yazısında, Temmuz’da emekli maaşlarının 16 bin 500 TL seviyesinde olabileceğini belirten Erdursun, son gelişmelerle bu rakamın biraz daha yükseldiğini ifade ediyor.

Bayramda havayoluna 365 ek sefer! Bakan Uraloğlu tedbirleri açıkladı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yaklaşan Kurban Bayramı nedeniyle artan yolcu talebine karşılık vermek üzere, havayolu taşımacılığında ek seferlerin devreye alındığını bildirdi. Uraloğlu, “30 Mayıs – 10 Haziran 2025 tarihlerini kapsayan bu dönemde, taşıyıcılarımız tarafından 345’i iç hat ve 20’si dış hat olmak üzere toplam 365 ek sefer planlandı” dedi.

Döviz kuru güne yatay başladı

Döviz kuru yeni güne yukarı yönlü sınırlı başladı. Dolar/TL ve Euro/TL güne sırasıyla 39,1460 ve 44,5590’dan işlem görüyor.

CHP’nin İmamoğlu kampanyası neden etkisini kaybetti?

Bilindiği üzere, Cumhuriyet Halk Partisi genellikle ülke gündemine kurultaylar ve hizipçilik tartışmalarıyla gelir ve bu konularla kamuoyunu meşgul eder. İkincil olarak, hükümet eleştirilerinde “bir bardak suda fırtına” koparır; medya üzerinde büyük bir etki oluşturur, ancak bir ay sonra söylediklerini kendileri de unutur. CHP, birkaç kez Adalet ve Kalkınma Partisi’ne özenerek vizyon koyma girişiminde bulundu; ancak her ikisi de başarısızlıkla sonuçlandı ve sonrasında bu girişimlerinden pişman oldular.

Yeniçağ Gazetesi: Ağırlaşan hayat şartları milletin belini büküyor!

Yeniçağ Gazetesi’nin bugünkü manşeti… Gazetemizi okumak için tıklayınız… AĞIRLAŞAN HAYAT ŞARTLARI MİLLETİN BELİNİ BÜKÜYOR! Dar gelirli vatandaşlar, konut ve kira harcamaları ile gıdaya gelirinin yüzde 65’ini harcıyor. Yüzde 10 da ulaşıma gidince …