Trafik sıkışıklığının İstanbul’a maliyeti ortaya çıktı: Zarar çok büyük

İstanbul’da Trafik Sıkışıklığı Yıllık 6-7 Milyar Dolar Maliyete Neden Oluyor

İstanbul Okan Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Başkanı Doç. Dr. Selim Dündar, mega kentteki trafik sıkışıklığının yıllık maliyetinin yaklaşık 6-7 milyar dolar olduğunu bildirdi. Dündar, “Karayolu Güvenliği Günü ve Trafik Haftası” dolayısıyla yaptığı açıklamada, İstanbul trafiğinin talebi aşan taşıt sayısı nedeniyle tıkandığını vurguladı.

Trafik sıkışıklığının temel sebeplerinden birinin hatalı park, şerit ihlalleri ve manevralar olduğunu belirten Doç. Dr. Dündar, “İstanbul’da olsun başka herhangi bir bölgede olsun bir sıkışıklık yaşıyorsak, bunun temel sebebi aslında trafikte yollarımızın belli bir kapasitesinin olması. Bu kapasitenin üzerinde araç talebi olduğunda trafik sıkışmaya başlıyor ve taşıt sayısı arttıkça sıkışıklığın şiddeti de artıyor” dedi.

Dündar ayrıca, trafik ihlalleri, hatalı parklar ve manevralar ile şerit değişikliklerinin sıkışıklığı artırdığını vurgulayarak, trafik sıkışıklığının çok boyutlu bir ekonomik kayıp olduğunun altını çizdi. Yakıt ücreti, araç yıpranması, çevre kirliliği, kaza riski ve psikolojik etkilerin de trafik maliyetlerini artıran unsurlar olduğunu belirtti.

Geçen yıl yapılan uluslararası bir araştırmada, İstanbul’un trafik yoğunluğunun dünyada ilk sırada yer aldığına dikkat çeken Dündar, “İstanbul’da yaşayan bir kişi trafikte 1 yılda 105 saatini fazladan geçiriyor. Bu sürenin farklı aktivitelerde değerlendirilerek ekonomiye olumlu katkı sağlanabileceğini” ifade etti.

Çözüm Altyapıyı Büyütmek Değil, Talebi Yönetmek

İstanbul’da trafik yoğunluğunu azaltmanın sadece yeni yollar açmakla mümkün olmayacağını belirten Dündar, altyapının geliştirilmesinin sorunu ötelediğini vurguladı. Dündar, çözümün talebi yönetmek için çeşitli uygulamalar yapmakta olduğunu belirtti.

İstanbul’da çalışma saatlerinin düzenlenmesinin çözüme katkı sağlayabileceğini dile getiren Dündar, özel araç kullanım oranının düşürülmesinin önemli olduğunu söyledi. Ayrıca, toplu taşımanın kullanımını teşvik etmek için hizmet düzeyinin arttırılması gerektiğine işaret etti. Bisiklet ve skuter gibi mikromobilite araçlarının teşvik edilmesi ve trafik ışıklarının daha etkin bir şekilde ayarlanmasıyla şehir içi sıkışıklığın azaltılabileceğini belirtti.

Related Posts

2024’te trafik, kasko ve ferdi kaza sigortasında 152,9 milyar TL tazminat ödendi

Trafik, kasko ve ferdi kaza sigortasında geçen yıl sigortalılara yapılan ödemeler ile eksper ve masraf ödemeleri dahil toplam 3 milyon 954 bin 425 mağdura 152 milyar 865 milyon 209 bin 235 lira tazminat ödemesi yapıldı.

TL’nin reel değeri 6 ayın en düşük seviyesinde

TL’nin reel değeri 6 ayın en düşük seviyesinde

Ekonomist Taner Özarslan: Türkiye olarak biz yıllardır enflasyon krizinden çıkamadık, 2009 yılında borçlarını ödeyemeyen Yunanistan dahil bu sorunu çözdü

Ekonomist Taner Özarslan: Türkiye olarak biz yıllardır enflasyon krizinden çıkamadık, 2009 yılında borçlarını ödeyemeyen Yunanistan dahil bu sorunu çözdü

Ticaret Bakanlığı’ndan yeni düzenleme: Elektronik ihracata ‘konsinye’ çözümü!

Kesin satışı daha sonra yapılmak üzere yurtdışındaki alıcılara, komisyonculara, ihracatçının yurtdışındaki şube veya temsilciliklerine mal gönderilmesini ifade eden konsinye ihracatın, elektronik olarak yapılabileceği açıklandı.

Altın yeniden hareketlendi: Gözler çarşamba günü gelecek verilerde, gram altında tahmin ne?

Altın yatırımcıları küresel belirsizlikler nedeniyle alım tarafında yer alıyor. Çarşamba günü ABD’de açıklanacak olan faiz kararı öncesinde altın fiyatları yükseliyor.

Tarifeler yapay zeka pazarını nasıl etkiliyor?

Kurum, “Teknoloji Sektöründe Tarife Türbülansında Yol Almak” başlıklı belgede, ABD Başkanı Donald Trump tarafından uygulanan tarifelerin etkilerinin, işletmelerin tedarik zincirlerini ve yatırım politikalarını yeniden gözden geçirmeleriyle birlikte …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir